22 kolovoza 2009

Intervju sa Ružom Tomašić, Đapić je HSP pretvorio u lošu kopiju HDZ-a

Izvor: Glas Slavonije, 22.8.2009.
RUŽA TOMAŠIĆ, BIVŠA SABORSKA ZASTUPNICA HSP-A, O STANJU U STRANCI I ODGOVORNOSTI ANTE ĐAPIĆA
S Ružom Tomašić, bivšom saborskom zastupnicom HSP-a i jednom od najglasnijih sve brojnijih nezadovoljnika koji smatraju da Anto Đapić vodi HSP u propast, razgovarali smo u povodu njezine najave da će protiv Đapića podići tužbu zbog klevete.Podsjetimo, šef HSP-a nedavno ju je optužio da nezakonito prima zastupničku mirovinu.* Zbog čega se smatrate oklevetanom da kanite podići tužbu protiv Đapića ?

- Đapić je javno postavio pitanje što sam to odradila za HDZ da mi je HDZ, odnosno hrvatska Vlada, nekakvim dekretom dodijelila mirovinu. To je teška objeda zbog koje sam svome odvjetniku već poslala dokaze iz kojih se vidi da sam mirovinu stekla redovitim putem, a ne nekakvim dekretom. Ispada da sam se nekome prodala, a da je tako, ne bih sada bila u mirovini, već bih bila ministrica unutarnjih poslova. Osim toga, upravo sam ja cijelo vrijeme govorila da HSP ne smije surađivati s HDZ-om onako kako je surađivao Đapić.Sama sam se izmislila* A što kažete na nedavnu Đapićevu tvrdnju da Vas je upravo on "izmislio" u političkom smislu?- U Kanadi sam živjela od 1974. godine, a od 1976. sam bila članica Hrvatskog oslobodilačkog pokreta. Sve vrijeme boravka u Kanadi snažno sam zastupala hrvatsku ideju i interese. Kada mi je 1979. u Velikoj Kopanici umro otac, nisam mogla dobiti vizu da mu dođem na sprovod jer mi je prišivena etiketa ustaškog ekstremista. Godine 1990. organizirala sam osiguranje Franje Tuđmana prigodom njegovog posjeta Hrvatima u Vancouveru, a on me tada pozvao da dođem raditi u osiguranje Banskih dvora. U HSP sam se učlanila 25. veljače 1990. Koliko znam, Đapić je tada još bio u HDZ-u, tako da me nikako nije mogao politički "izmisliti". Istina je da me postavio za nositeljicu liste HSP-a u 10. izbornoj jedinici na parlamentarnim izborima 2003., ali ja sam potom mogla nezapaženo sjediti u Saboru kao Pejo Trgovčević, Vlado Jukić, pa i sam Đapić. Dakle, nije mene "izmislio" Đapić, nego sam se sama politički “izmislila”.* Đapić očito u stranci ne trpi popularnije od sebe. Dokaz tomu su i Tonči Tadić, Miroslav Rožić i Pero Kovačević...- Na svaki prigovor Đapić poručuje da u stranci on odlučuje o svemu jer snosi svu odgovornost. Međutim, ispada na kraju da su za stanje u HSP-u odgovorni svi osim njega. Nikada nam, primjerice, nije govorio o tome što se dogovarao sa Sanaderom, nego bi nas samo obavijestio kako za koji zakon moramo glasati u Saboru. Svojim načinom vođenja stranke doveo je do toga da budemo loša kopija HDZ-a, što nam birači nisu oprostili.Birači ostali kod kuće* Je li to jedini uzrok pada HSP-a, koji se od osam saborskih zastupnika i treće stranke po snazi u prošlom sazivu Sabora sveo na samo jednog u ovom?- Mnogo je razloga, a prvi i možda najveći bila je afera s Vladom Zecom u Velikoj. Potom i koalicija s SDP-om u Velikoj Gorici. Zatim se Đapić povukao u Osijek i apsolutno sve podredio tamošnjim političkim ambicijama, tako da je HSP na neki način postao regionalna stranka. Ne treba zaboraviti da ljudi gledaju HSP kroz povećalo. Što je drugim strankama dopušteno, nama nije. Zbog toga smo trebali biti pošteniji i od najpoštenijih, pa se tako i ponašati. Međutim, Đapić je počeo trgovati i lijevo i desno, što nam se obilo o glavu. HSP je imao stalno biračko tijelo koje je raslo polako, ali sigurno. Kada smo postali loša kopija HDZ-a, ti su ljudi jednostavno ostali kod kuće. Nisu željeli dati glas ni HDZ-u, ali ni nama.* Unutar stranke buja nezadovoljstvo, a govori se da biste Vi mogli stati na čelo nezadovoljnika. Postoji li u HSP-u kritična masa dovoljna za smjenu Đapića?- Nisam ja jedina koja bi mogla stati na čelo nezadovoljnih. Ima nas mnogo. Prije svega, u našoj stranci ima mnogo mladih, obrazovanih i poštenih ljudi kojima treba dati priliku. Kritična masa postoji i dogodit će se smjena Đapića. Oko njega su još samo oni nedovoljno informirani ili pak oni koji znaju da će politički trajati dok traje i sam Đapić. Ne može mi nitko reći da je pravaš u srcu i duši dok se ponaša suprotno svim moralnim načelima i političkim vrijednostima HSP-a. Pravog se pravaša prepoznaje po djelima, a ne po riječima.

* Vaša je anegdota prema kojoj je "jedan Ante stvorio HSP, a drugi će ga uništiti". Vjerujete li zaista da će Đapić uništiti HSP?- Neće on njega uništiti, a kakav će biti, ovisi najprije o svima nama u stranci. Svim pravašima poručujem da jedan čovjek ne čini stranku i da Đapić nije HSP. A svima koji ga još podržavaju poručujem neka stanu pred ogledalo, pogledaju se u oči i samima sebi kažu da su pravi pravaši.* Što slijedi?- U Vukovaru bismo 11. rujna trebali održati konvenciju na kojoj očekujemo predstavnike 80 posto članstva naše stranke, pa ćemo onda vidjeti što će biti dalje.* Kakav je Vaš sadašnji status u stranci? Obnašate li ikakvu dužnost?- I dalje sam članica HSP-a, premda je bilo prijedloga da me se isključi iz stranke. No, još nisam dobila nikakav službeni dopis ni očitovanje o tome. A nikakvu stranačku dužnost ne obnašam, jer bi to značilo da se slažem s vodstvom stranke.* Kada ste se posljednji put vidjeli ili čuli s gospodinom Đapićem?- Uh, bilo je to još u proljeće 2008. godine.Ruža TomašićKritična masa postoji i dogodit će se smjena Đapića. Oko njega su još samo oni nedovoljno informirani ili pak oni koji znaju da će politički trajati dok traje i sam Đapić
Miroslav FILIPOVIĆ

Nema komentara:

Objavi komentar